Zpět

Data pro koordinaci stavebních prací v JDVKM

Evidence plánovaných prací

Cílem je umožňit sjednávání dohod o koordinaci stavebních prací (článek 5 Nařízení GIA). Všechny povinné osoby mají tedy za povinnost zpřístupnit následujcí minimálmní informace zápisem do JDVKM

Povinná data JDVKM pro koordinaci stavebních prací podle GIA

  • Georeferencované místo plánovaných stavebních prací (přesná lokalizace)
  • Druh a popis plánovaných stavebních prací včetně dotčených prvků fyzické infrastruktury
  • Identifikační a kontaktní údaje provozovatele sítě nebo veřejnoprávního subjektu, který stavební práce plánuje nebo realizuje (kontaktní místo)
  • Předpokládané datum zahájení a dobu trvání stavebních prací
  • Předpokládané datum předložení konečného projektu příslušným orgánům k vydání povolení (je-li to relevantní)
  • Seznam a popis infrastruktury, jež bude dotčena nebo kterou lze s výhledem koordinovat
  • Informace o možnostech koordinace (například otevřenost pro další subjekty ke společné realizaci, sdílení infrastruktury)
  • Informace o administrativních a technických podmínkách případným zájemcům o koordinaci
  • Údaje o rozdělení nákladů na koordinované stavební práce mezi zapojené subjekty
  • Status řízení (odeslaná/akceptovaná žádost, podané povolení, výsledky konzultací, zamítnutí apod.)

Příklad možného datového modelu primárních dat JDVKM pro oblast koordinace.  

Pro lepší pochopení následuje slovní přehled klíčových dat, která by mělo JDVKM obsahovat pro efektivní koordinaci stavebních prací, rozdělený podle původu dat – primární data (zápis od subjektů) a sekundární data (doplňující data z jiných zdrojů).

V rámci tohoto Datového modelu se jedná o:

Primární data (získaná zápisem do JDVKM)

  • Identifikace subjektu: název, typ, kontaktní údaje (provozovatel sítě, veřejnoprávní subjekt, investor apod.)
  • Lokalizace stavebních prací: detailní adresa, parcelní čísla, přesné souřadnice (GIS data)
  • Popis stavebních prací: typ, rozsah, technické parametry, účel stavebních aktivit
  • Časový harmonogram: plánovaný termín zahájení a ukončení, případné milníky
  • Koordinované subjekty: seznam ostatních účastníků koordinace, jejich role a kontakty
  • Stav povolení: fáze povolovacího řízení, vydaná rozhodnutí, podmínky
  • Právní vztahy: informace o vlastnictví, služebnostech, potřebných souhlasech
  • Podmínky koordinace: časová nebo prostorová omezení, možnost sdílení
  • Další poznámky: upozornění, omezení či komentáře relevantní pro koordinaci

Sekundární data (dotahována z jiných zdrojů)

  • Katastrální data: aktuální vlastnická práva, hranice pozemků, věcná břemena (z katastru nemovitostí)
  • Územní plán a regulace: informace o plánovaném využití území, omezení v území (z oborových registrů či územně plánovacích dokumentů)
  • Dopravní informace: omezení dopravní infrastruktury, uzavírky, řízení dopravy (z dopravních evidencí)
  • Stav inženýrských sítí: přehled existujících podzemních či nadzemních sítí, které mohou ovlivnit stavbu (z registrů provozovatelů sítí)
  • Meteorologická či environmentální data: informace o podmínkách, které mohou ovlivnit realizaci (např. záplavy, chráněná území)
  • Historie koordinace: předchozí záznamy o stavebních aktivitách a jejich koordinaci pro lepší plánování