Zpět
Jak správně doložit splnění podmínky povinné koordinace stavebních prací
Správné doložení splnění povinného procesu koordinace stavebních prací dle nařízení GIA vyžaduje zejména formální dokumentaci smluvního i faktického plnění povinností souvisejících s koordinací mezi provozovateli sítí a veřejnými subjekty.
Povinné dokumenty a postupy
- Typicky je nutné doložit uzavřenou smlouvu o koordinaci stavebních prací mezi oprávněnou a povinnou osobou (většinou provozovatel sítě a subjekt veřejného sektoru), kde je jasně popsán předmět koordinace, harmonogram, technické podmínky, způsob rozdělení nákladů, projektová dokumentace a práva a povinnosti všech stran.
- Smlouva by měla obsahovat konkrétní identifikaci stavebních prací/projektu, způsob vstupu na staveniště, účast na kontrolních dnech či postup vyřizování změn projektové dokumentace.
- Je nutné doložit projektovou dokumentaci zahrnující záměr koordinovaných stavebních prací, relevantní povolení a podklady k plánovaným harmonogramům.
Digitální evidence a proces
- Podle nařízení GIA a navazující legislativy musí být tyto záměry a dohody evidovány v digitální evidenci plánovaných stavebních prací, typicky prostřednictvím jednotného digitálního kontaktního místa (v ČR to zajišťuje ČTÚ).
- Veškeré záměry a žádosti o koordinaci je třeba zveřejnit a archivovat v této evidenci dle platných pravidel, dispozice k této evidenci jsou upraveny adaptačním zákonem a technickými pravidly