Zpět
Proces koordinace stavebního řízení
-
Zápis záměru do Evidence plánovaných stavebních prací:
Každý provozovatel sítě, vlastník infrastruktury nebo veřejný subjekt musí v předstihu zapsat svůj plánovaný stavební záměr do veřejně dostupné Evidence plánovaných stavebních prací. Tato evidence obsahuje geolokační umístění, rozsah, předpokládané zahájení a ukončení a další klíčové informace. - viz pomínky pro zápis do Evidence plánovaných stavebních pací -
Zveřejnění informací:
Všechny plánované práce jsou transparentně dostupné. Díky tomu může jakýkoliv další subjekt (například operátor nebo jiný investor), který připravuje svůj vlastní projekt ve stejné lokalitě či blízkosti, zjistit, že jiný subjekt už práci zapsal. -
Iniciace návrhu na koordinaci:
Návrh na uzavření smlouvy o koordinaci může podat:-
Každý další oprávněný subjekt (operátor, investor do veřejné infrastruktury, vlastník sítě), který má zájem realizovat souběžně práce ve stejném nebo dotčeném území.
-
Stejně tak veřejný subjekt, vlastníci nebo správci komunikací, vodovodů, kanalizací apod. mohou požádat o koordinaci, pokud by jejich plány mohly být realizovány současně s existujícími záměry.
-
Koordinační návrh lze podat na základě zjištění ze systému Evidence plánovaných stavebních prací, ale zákon nezakazuje, aby oslovení inicioval přímo první subjekt. Typicky však návrh dává ten, kdo sám chce koordinovat s již zapsanou stavbou.
-
-
Podání návrhu a lhůty:
Návrh musí být písemný, s dostatečným popisem plánovaných prací; protistrana je povinna na přiměřené návrhy reagovat do 10 dnů. Další podrobnosti zde