Zpět
Žádost o koordinaci
Žádost o koordinaci stavebních prací se podává – jedná se o oficiální proces, který je v ČR i v rámci JDVKM, GIA a souvisejících předpisů velmi přesně popsán.
Kdo žádost podává a komu?
-
Žadatel (kdo podává):
Žádost obvykle podává tzv. „oprávněná osoba“ – tedy investor nebo provozovatel síťové infrastruktury (např. telekomunikační firma, správce sítí, případně veřejný subjekt), když má zájem o společnou/sdruženou realizaci stavebních prací s jiným investorem. -
Adresát žádosti (komu se podává):
Adresátem – tedy subjekt, kterému je žádost určena, je tzv. „povinná osoba“. To je vlastník, správce nebo investor plánované stavby nebo infrastruktury, u které se má koordinace uskutečnit (například obec, stavební úřad, správce komunikace nebo jiný veřejný zadavatel).
Podrobnosti dle platné legislativy
-
Žádost je písemná a obsahuje základní údaje o plánovaných stavebních pracích, návrh smlouvy o koordinaci a další potřebné informace: rozsah, harmonogram, infrastrukturu, rozdělení nákladů atd.
-
Povinná osoba může žádosti vyhovět, pokud nejsou splněny zákonné důvody k odmítnutí (např. mimořádné náklady, ohrožení harmonogramu, bezpečnost, atd.).
-
Žádost je třeba podat nejpozději měsíc před tím, než povinná osoba podá vlastní žádost o povolení stavby stavebnímu úřadu.
-
Při větších liniových stavbách (elektronické komunikace, výkopy apod.) se žádosti a návrhy koordinace často evidují v centrálních systémech JDVKM nebo specifických municipálních systémech, případně skrze portály stavebních úřadů a správce komunikace.
Tento proces má hlavně usnadnit sdílení výkopů a snížení nákladů na veřejné investice tím, že více záměrů je realizováno v jednom termínu či výkopu