Proces pro stavby

podle Zákona 416/2009 Sb. (Liniový zákon), §2i odst. 3) a 4)

ve vztahu k elektronickým komunikacím (např. přípolož)

Zelená linka.png

UseCase 416-A-1(b).png

Blok 1.png

UseCase 416-A-3 - kopie.png

Blok 3.png

Blok 4.png

Blok 5.png

Blok 6.png

Blok 7.png

Blok 8.png

Blok 9.png


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) Co je třeba pro stavební záměr?

(3) Stavba přípolože nevyžaduje povolení stavebního úřadu, ani závazné stanovisko nebo rozhodnutí orgánu státní památkové péče, pokud

a) ochranné pásmo přípolože nepřekročí hranici ochranného pásma stavby, v jehož prostoru se přípolož přikládá, a

b) stavebník přípolože a stavebník stavby, ke které se přípolož přikládá, uzavřeli dohodu o přípoloži, v níž sjednali svá práva a povinnosti při provádění stavby a následném provozování obou staveb a určili jejich vzájemnou polohu.

(4) Přípolož je samostatnou stavbou, která je technicky oddělena od stavby, ke které se přípolož přikládá. V řízeních a postupech podle stavebního zákona týkajících se stavby, ke které se přikládá přípolož, se k přípoloži nepřihlíží.

(5) Stavba základnové stanice mobilního signálu včetně souvisejícího elektrického a optického přípojného vedení financovaná v rámci Národního plánu obnovy, která nepodléhá posouzení vlivů na životní prostředí podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, nevyžaduje rozhodnutí o umístění stavby ani územní souhlas podle Zákona č. 183/2006 Sb. a ani povolení záměru podle Zákona č. 283/2021 Sb. Stavba dle tohoto odstavce je stavbou dočasnou, jejíž doba trvání je 8 let ode dne jejího dokončení, které je stavebník bezodkladně povinen oznámit stavebnímu úřadu. Stavbu dle tohoto odstavce lze změnit na stavbu trvalou, a to v rámci řízení o změně užívání stavby.

Pohled GIA - Nařízení GIA sleduje princip urychlení výstavby a snížení nákladů gigabitových sítí elektronických komunikací, který je již řešen (i když jen částečně) v rámci Liniového zákona a zdá se, že tedy v rámci adaptačního zákona pro Nařízení GIA nebude nutné tuto část zvlášť upravovat. 

Lze pravděpodobně předpokládat, že Zákon pro adaptaci nařízení GIA do českého právního prostředí bude v návaznosti nový Stavební zákon řešit i způsoby a formy předkládání požadované dokumentace, resp. způsob a formu, jak získat informace v rámci procesu plánování, pro které Nařízení GIA předpokládá vytvoření Jednotkého inferomačního místa.