Zpět

Virtuální naučné stezky

naučné stezky tvoří nedílnou součást naší turistiky. Jejich vybudování nevyžaduje příliš velké náklady na pořízení a údržbu, ale na druhpu stranu se jedná o fixní prezentaci daného místa.

Jednou z výrazných nevýhod je, že hodně lidí postupně ztrácí ochotu tištěné informace číst. 

Na druhou stranu, pro dnešní mladou generaci, která je zvyklá informace vyhledávat na internetu, virtuálníá naučná stezka představuje výzvu - vyprávění není možné stáhnout na internetu, ale dané místo je ztřeba skutečně dojít. 

(upoutávka na: youtube.com)

Obrázek19.png

Socha sv Filipa Benicia.png

Prezentační nástroj

Aplikace WalkIS (Walk-In Stories, neboli Procházky do příběhů) je mobilní aplikace, která zjišťuje polohu GPS a na jejím základě přehrává "vyprávění příběhů", které se k danému místu vztahují.

Aplikace umožňuje volbu až 4 jazykových mutací a prakticky libovolnou aktualizaci obsahu v čase.

Aplikace je pro uživatele zdarma.

(jedinými náklady uživatele jsou mobilní data, která jsou využívána)

Smolenice video.png
 
Obsah

je naprosto oddělen od prezentačního nástroje a odehrává se v audio úrovni s podporou statíckých obrázků (max. do úrovné slide show).

Důvodem je poskytování vyprávění k tomu, co uživatele vidí reálu kolem sebe a obráky jsou jen upřesnění orientace. Důsledkem je velmi úsporné využití mobilních dat a tedy vysoká dostupnost pro všechny cílové skupiny.

Při tvorbě obsahu může spolupracovat i veřejnost svým zapojením (a seznámením se využitím moderních technoligíí jako je AI)

(náklady na vytvoření obsahu mohou být pokryty dotačními tituly např. obcí, zájmových orfanizací, institucí, neziskových organizací, atd.).

Tržní pramen.png

Výhody / Nevýhody

Pro vytvoření nové virtuání naučné stezky není potřeba mít žádná povolení a tato stezka je plně funkční v řádu dní.

To samé platí pro aktualizaci obsahu jednotlivých zastavení. Například v přírodě se výklad může lišit v různých ročních obdobích.

Omezení se týká pouze neveřejných prostor (jednoduše není možné bez souhlasu takovou stezku budovat v místě, které je přístupné pouze pod vstupným).

Na druhou stranu lze virtuální naučné stezky budovat i v místech, kde by to jinak nešlo (např. Karlův most v Praze)